Bakan açıkladı, yeni müfredat geliyor! MEB yeni müfredat ne zaman açıklanacak? Müfredattaki değişiklikler nler?

2024-2025 eğitim yılı için planlanan müfredat değişikliği sonunda resmiyet kazanıyor. Bu değişiklikle birlikte derslerin sadeleştirilmesi hedefleniyor ve uygulama kademeli olarak gerçekleştirilecek. İlk etapta, okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5 ve lise 9. sınıflarda yeni müfredatın uygulanması planlanıyor. Bana Yusuf Tekin yeni müfredatın paylaşılacağı tarihi duyurdu...

Bakan açıkladı, yeni müfredat geliyor! MEB yeni müfredat ne zaman açıklanacak? Müfredattaki değişiklikler nler?

Bir süredir devam eden müfredat değişikliği çalışmaları sona eriyor. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni müfredatın kamuoyuyla paylaşıldıktan sonra görüş ve önerileri beklediklerini açıkladı. İşte, detaylarıyla yeni müfredat...

YENİ MÜFREDAT NE ZAMAN AÇIKLANACAK?

Yeni müfredat çalışmaları uzun bir süredir devam ediyordu ve konuyla ilgili olarak Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'den bir açıklama geldi.

Bakan Tekin, "Yeni müfredat çalışmayı yarın (26 Nisan) öğleden sonra kamuoyuyla paylaşacağız. 'https://gorusoneri.meb.gov.tr' adresinden görüş ve öneriler sunulabilir" dedi.

MÜFREDAT DEĞİŞİKLİĞİ NASIL OLACAK?

Yeni müfredat eylül ayı itibariyle okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5 ve lise 9. sınıflardan başlayarak kademeli olarak uygulanacak.

Milliyet'in haberine göre, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'le görüşen Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Araştırma Merkezi Başkanı Prof. Dr. Levent Eraslan daha önce yapmış olduğu açıklamadaki yeni müfredatın içeriği konusundaki sözleri şöyle:

''Milli ve manevi değerleri günlük yaşam ve hikâyelerle somutlaştırma, görsellerle zenginleştirme ve oyun uygulamalarıyla kazandırmayı hedefleyen yeni müfredat, eleştirel ve yansıtıcı düşünme ortamlarında öğrencilerin aktif rol almasını teşvik ediyor. Ayrıca sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına katılımı öğrencilerden bekliyor.

Öğrencinin bilgiyi keşfettiği, günlük hayatla ilişkilendirdiği ve etkinliklerle yaparak öğrendiği bir yaklaşımı benimseyen yeni müfredat, farklı alan becerilerini de içeriyor. Öğrencinin temelde olduğu ve öğretmenin yol gösterici olduğu bir program tasarlanmış.

Derslere, konu anlatımıyla değil, hikâyeler, oyunlar ve günlük yaşam örnekleriyle başlanarak öğrencilerin aktif katılımı sağlanıyor. Sadece akademik başarı değil, öğrencinin mutluluğu, derse katılımı, merak duygusunun artması da hedefleniyor.

Müfredatta, akran öğrenimine ve seviyesi yüksek olan öğrencilere yönelik alternatif destek programlarına da yer verilmiş. Materyal, araç gereç ve teknoloji kullanımına önem verilirken, test mantığından uzaklaşarak açık uçlu, yorum odaklı çalışmalar ağırlık kazanmış.

Yeni müfredatta öğrencilere yüklenen roller arasında farklı bakış açılarıyla düşünme ve tartışma, düşüncelerini açıkça ifade etme ve farklı görüşlere saygı duyma gibi önemli görevler de bulunuyor.''