Medimarkt Ceo'su Kocabaş: Hedefimiz Deneyimde Birinci Olmak

MediaMarkt, 2022 mali yılı sonuçlarını açıkladı. 2022 mali yılı cirosu 21,8 Milyar Euro olarak gerçekleşirken, yine aynı dönemde yapılan faaliyetler sonrasında elde edilen FAVÖK 197 milyon Euro olarak açıklandı.

Medimarkt Ceo'su Kocabaş: Hedefimiz Deneyimde Birinci Olmak

MediaMarkt, 2022 mali yılı sonuçlarını açıkladı. 2022 mali yılı cirosu 21,8 Milyar Euro olarak gerçekleşirken, yine aynı dönemde yapılan faaliyetler sonrasında elde edilen FAVÖK 197 milyon Euro olarak açıklandı. Elektronik perakende grubunun en hızlı büyüme gösterdiği ülke ise Türkiye oldu. Finansal rapora dair açıklamalarda bulunan MediaMarkt Türkiye CEO'su Faruk Kocabaş hedeflerinin deneyimde birinci olmak olduğunu vurguladı.

MediaMarkt Türkiye, 2021 yılında 2 bin 495 olan çalışan sayısını bir sonraki sene 3 bin 6'ya çıkarırken, 2022 yılı Ekim ayından bugüne kadar olan sürede yüzde 10'luk bir artış ile istihdam ettiği kişi sayısını 3 bin 315'e çıkardı.

YENİ HEDEF DENEYİM ŞAMPİYONU OLMAK

2022 yılında global stratejisinde tüketici elektroniği perakendeciliğinden, deneyim elektroniği perakendeciliğine yöneldiklerini söyleyen MediaMarkt Türkiye CEO'su Faruk Kocabaş, konuyla ilgili şunları söyledi:

"Deneyim Şampiyonluğu yol haritamızı 4 ana başlık altında şekillendirdik. Bütünleşik kanal yaklaşımıyla, mağazalarımızda ve tüm dijital platformlarda sunduğumuz Alışveriş Deneyimi; sağladığımız servis ve hizmetlerde Kullanım Deneyimi; işini seven uzman çalışanlarımız için Çalışan Deneyimi; sürdürülebilirliğe katkıda bulunacak Sosyal & Çevresel Etki Deneyimi. Hedefimiz bu alanların tamamında ilk tercih edilen deneyim elektroniği perakendecisi olmak. Alışveriş Deneyimini müşterilerimize hem mağazamızda hem de satın alma sonrasında en iyi şekilde yaşatıyoruz. 55 mağazamızda MediaMarkt Barista köşemiz bulunuyor. Mağazamızda alışverişe gelen müşterilerimiz, kahve makinesi satın almadan önce, diledikleri kahve makinesinde yapılmış kahveleri deneyimleyebiliyor veya ikram kahvelerin tadına bakabiliyorlar. Bu deneyim sayesinde müşterilerimiz satın almadan önce ürünün performansından emin olabiliyorlar. Bizi tercih eden müşterilerimize sunduğumuz ürün sevkiyat deneyiminin de en üst düzeyde olmasına önem veriyoruz. Zamanında teslimat performansımızda yüzde 99 oranında başarı elde ettik. 81 ilde kapıdan iade alımı hizmetimiz bulunuyor. Küçük ürün gruplarında saatli teslimat gerçekleştiriyoruz. Geri dönüştürülebilir materyalden kargo kutuları kullanımıyla ambalaj atıklarını azaltmayı ve atık kaynaklı karbon ayak izimizi önümüzdeki 2 yıl içinde yüzde 25 azaltmayı planlıyoruz."

İKAME ÜRÜN GAMIMIZI DA GENİŞLETMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ

Kocabaş açıklamasının devamında, "Kullanım Deneyiminde ürün yaşam döngüsü boyunca sunduğumuz hizmetler ile tüketicinin ürünleri en iyi şekilde deneyimlemesini sağlıyoruz. Ürünün satın alındığı andan, tüm kullanım süresi boyunca üründen en yüksek verimin alınabilmesi için çok çeşitli satış sonrası hizmetler sunuyoruz. Müşterimiz ürününü yenilemek istediğinde, eskiyi ver yeniyi al dediğimiz geri alım olanağı sunarak, ürün yaşam döngüsünü uzatıyor; müşterimize mükemmel bir kullanım deneyimi sağlamaya devam ederken, aynı zamanda atık oranını azaltarak çevreye de katkı sağlıyoruz. Ayrıca Türkiye'de bir ilk olarak telefon kategorisinde müşterimizin ürünü arızalandığında tamiri yapılana kadar ikame ürün verebiliyoruz ve ikame ürün gamımızı da genişletmek için çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.

DÜZENLİ ARALIKLARLA MEMNUNİYET ÖLÇÜMÜ YAPIYORUZ

Faruk Kocabaş, açıklamalarına şöyle devam etti:

"Çalışan Deneyimini en üst noktaya taşımak için çalışanlarımızı teknoloji ile donatıyoruz, eğitim ve gelişimlerine yatırım yapıyoruz. 3 bin 315 çalışanımıza sağladığımız mobil cihazlarla, teknolojideki uzmanlığımızı tüm altyapılarımıza da yansıtarak güçlendiriyoruz. Canlı ve interaktif tedarikçi ürün eğitimleri ve kategori bazlı eğitimler veriyoruz. Her çeyrekte en az 40 eğitimimiz oluyor. Top Employer Enstitüsü tarafından "En İyi İşverenler'den biri seçildik. Düzenli aralıklarla memnuniyet ölçümü yapıyoruz. Çalışanlarımızın yüzde 88'i "MediaMarkt'ta çalışmaktan gurur duyuyorum" ifadesini kullandı.

"EĞİTİMLE DAHA İYİYE" PROJESİYLE DEPREM BÖLGESİNDEKİ 12 BİN ÇOCUĞUN UMUDU OLACAK

Deprem bölgesine yardım amacıyla açıkladığı 2 milyon Euro'luk bağış fonu kapsamında MediaMarkt, gençlerin eğitim hayatına devam edebilmelerine destek olmak için Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile önemli bir projeye imza attı. MediaMarkt "Eğitimle Daha İyiye" projesi kapsamında 3 adet donanımlı TEGV Ateşböceği eğitim tırı oluşturarak, deprem bölgesine gönderecek. Eylül ayında başlayacak ve 3 yıl devam edecek bu proje kapsamında, ikinci ve sekizinci sınıf aralığındaki 12 bin çocuğun umudu olmak hedefleniyor ve deprem bölgesindeki çocukların eğitimine yönelik çalışmalara devam edileceği belirtiliyor.