Milyonları ilgilendiriyor! Ders süresi azalıyor mu? Müfredat değişecek mi?
Milli Eğitim Bakanlığı'ndan yeni müfredat çalışması ile ilgili önemli açıklamalar geldi. Bakan Yusuf Tekin, uygulamanın ilk aşamasının 1, 5 ve 9. sınıflarda başlayacağını belirtti. Ancak, bu değişikliklerin yanı sıra ders saatleri ve süreleri konusunda da tartışmalar sürüyor. Peki, yeni müfredat ne zaman hayata geçecek ve ders süreleri kısalacak mı?
Milli Eğitim Bakanlığı, yeni müfredat çalışmalarıyla ilgili önemli detayları kamuoyuyla paylaştı. Bakan Yusuf Tekin'in açıklamalarına göre, müfredat değişiklikleri ilk olarak 1, 5 ve 9. sınıflarda başlayacak. Ancak, bu değişikliklerin yanı sıra ders saatleri ve süreleri konusunda da önemli tartışmalar gündemde.
Öğrencilerin ve öğretmenlerin beklentileri doğrultusunda yapılan düzenlemelerin ne zaman hayata geçirileceği ve ders sürelerinin kısalıp kısalmayacağı merak konusu. Peki, ders süreleri kısalacak mı? Ders süresi azalacak mı? Müfredatta değişikliğe mi gidilecek?
YENİ MÜFREDAT NE ZAMAN ÇIKACAK?
Bakan Yusuf Tekin, müfredata ilişkin şu sözleri kullandı:
"Komisyonlar kuruldu, aylardır çalışıyorlar. Çocuklarımızın düzeylerine uygun müfredat ortaya çıkacak. Müfredat dediğiniz şey bir günde incelenecek bir şey değil. 1 dersin programı 800 sayfa. 1-5 ve 9. sınıfla başlayacağız bu yıl. Yeni eğitim öğretim yılına yetişecek. Talim Terbiye Kurulu'nun onayından sonra yayınlayacağız. 1-5 ve 9’da önümüzdeki eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya başlıyoruz."
DERS SÜRELERİ KISALACAK MI?
Bakan Tekin, ders süreleri hakkında da şu açıklamalarda bulundu:
"Son günlerde çok tartışılan hususlardan bir tanesi müfredatla ilgili çalışmalar. Orada da yine aynı şekilde yaptığımız müfredat çalışmalarının başka diğer nedenlerinin yanında bir tanesi de şu arkadaşlar. Şimdi kazanım sayımız fazla derslerde. Öğretmenlerimiz haftalık ders saatimizi yetersiz buluyor.
Hal böyle olunca, öğrencilerimizin kazanımlarla ilgili çıktıları arzu ettiğimiz düzeyde olmuyor, toplumun da arzu ettiği düzeyde olmuyor. Çocuk başarısız oluyor çünkü yaşının pedagojik gerekliliklerinin üstünde bir kazanım yüklemeye çalışıyoruz.
Çocuk başarısız. Çocuk başarısız olduğu için otomatikman öğretmen de başarısız oluyor. O yüzden biz diyoruz ki hem çocuklarımıza fazla yüklemeyelim, alabilecekleri şeyi verelim, hem de öğretmenlerimizin öğrencilere anlatması gerektiği şeyleri en iyi koşullara aktarabileceği zaman aralığını kendilerine tanımış olalım.
Bu nedenle müfredat çalışmalarındaki seyreltme ile ilgili hususun önemli gerekçelerinde bir tanesi de bu.''