Öğrencileri Liseye Bağlayan 'sanat Katı'; Öğrenciler İlmek İlmek İşledi

İZMİR'in Karabağlar ilçesinde Fatih Sultan Mehmet Anadolu Lisesi'nde öğrencileri okula adapte edip, yeteneklerini ortaya çıkarmak için "sanat katı" hazırlandı.

Öğrencileri Liseye Bağlayan 'sanat Katı'; Öğrenciler İlmek İlmek İşledi

İZMİR'in Karabağlar ilçesinde Fatih Sultan Mehmet Anadolu Lisesi'nde öğrencileri okula adapte edip, yeteneklerini ortaya çıkarmak için "sanat katı" hazırlandı. Öğretmen, öğrenci ve velilerin iş birliği ile kurulan katta; hem sosyal alanlar hem de müzik atölyeleri oluşturuldu. Öğrencilerden Melisa Sıtkın, "İlmek ilmek işledik, yoktan var ettik. Hem mutlu hem de gururluyum. Bu kat, okulun içinde hepimize farklı bir ortam sundu" dedi.

Kırsal Limontepe Mahallesi'nde 15 dönümlük arazi üzerine kurulup, 2011'de açılan Fatih Sultan Mehmet Anadolu Lisesi'nde; sanat ile eğitim birleştirilerek, "sanat katı" hazırlandı. Hem okul hem de yapılan "sanat katı'na ilişkin bilgi veren müdür yardımcısı, müzik öğretmeni Remzi İmer, öğrenci sayısının 1400 olduğunu söyledi.

Öğrencilerin çoğunun uzak yerlerden geldiğini belirten İmer, "'Neler yapabiliriz "diye düşündük. Öğrencilerimizin çevrede, sosyal olarak vakit geçirebilecekleri bir mekan yoktu. Okulumuza ilginin artması için öğretmenlerimizin de önerisi ile "sanat katı" hazırlıklarına başladık. Bazı veliler ve öğretmenler maddi manevi destek verdi. Okulumuz meslek lisesinden dönüşünce, kalan malzemeler de vardı. İlk boyalarımızı aldık ve depodan malzemeler bulduk. Kesme, biçme inşaat işleri için bir velimiz gönüllü olarak sponsor oldu. Birkaç ustaya hayal ettiklerimizi yaptırdık. 6 ay önce başladık. Ara tatilleri çıkarınca 4 ayda "sanat katı'nı tamamladık" dedi.

'BU ÇALIŞMA İLE OKULU SAHİPLENME ARTTI'

Müzik öğretmeni Figen Ünal da öğrencilerin teneffüste bile fırçalarını bırakmadan iş yaptıklarını belirterek, "Bu çevrede şiddet eğilimli ailelerin çocukları okuyordu. İş birliğimiz sayesinde sosyalleştiler, disiplin sorunları cidden azaldı. Hemen hemen her hafta polis ya da ambulans okulumuza gelirdi. Pandemi döneminden çıktığımız için çocuklar üzerinde hırçınlık, agresiflik yaygındı. Bu çalışma ile okulu sahiplenme arttı. Birbirlerini sevmeye başladılar. Sınıf mevcudu düşünce bu katı olduğu gibi "sanat katı" yaptık. Giriş kısmına sahne kurduk. Bundan sonra da burası aktif olacak. Diğer okullar ile bağlantı kurup, kültür alışverişi yapmak istiyoruz. En yakın okuldaki müzik öğretmenleri ile kontak kurup, proje geliştirebiliriz" diye konuştu.

ENSTRÜMAN DESTEĞİ İSTEDİLER

Özellikle ders materyali ve enstrüman eksikleri bulunduğunu anlatan Ünal, şöyle dedi: "Çocuklarımız yetenekli. Onları çalıştırmamız için enstrümanlarımızın biraz fazla olması gerekiyor. Bir ritim grubu kurmak istiyoruz. Davul lazım. Minik darbukalar yetmiyor. Piyano, bateri, nota sehpası gibi ihtiyaçlarımız var. En ucuz melodika yaklaşık 150 lira. Ama bazı temel materyalleri burada bulundurursak, öğrencideki yeteneği uyandırmış oluruz. Hepsi ressam, sanatçı ya da müzisyen olacak değil. Doktor olsun başka bir meslek seçsin. Fakat sanatı bilen, farkındalığı olan, toplumda sorgulama yeteneğine sahip gençler yetiştirelim istiyoruz. Sesimizi duyurmak istiyoruz. Manzaralı bir okulumuz var. Çeşitli etkinliklere ev sahipliği yapmaya hazırız."

'ÇOK EĞLENCELİYDİ'

11'inci sınıf öğrencilerinden Rakibe Yücesoy (16) ise "Öğretmenlerimiz bize bu fikri sunarken; her bir öğrencinin emeği olmasını istedi. Bu projeyi yaparken içimizde bir beceri olduğunu anladık. Renklerin uyumunu gördük. Çok güzel bir deneyim oldu. Çok eğlenceliydi" dedi.

Hamza Berat Aksoy, "Hocalarımız ilk söylediğinde heyecanlandık. Tüm okul güzel bir iş yaptık. Önümüzdeki yıl, sınav senemiz. Sosyal alanlar önümüzdeki yıl bize kafamızı rahatlatmak istediğimizde iyi gelecek" diye konuştu. "Sanat katı'nda satranç oynama yerleri bulunduğunu belirten Melisa Sıtkın da "Sadece bizler değil; 12'nci sınıfların da dahil olmak üzere herkesin emeği var. İlmek ilmek işledik, yoktan var ettik. Hem mutlu hem de gururluyum. Bu kat, okulun içinde hepimize farklı bir ortam sundu" dedi.

FOTOĞRAFLI